АКТУАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ УПРАВЛІННЯ ЛОГІСТИЧНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

Анотація

У зв’язку з соціально-економічною нестабільністю, воєнними діями на Сході країни та ситуацією з коронавірусом процеси функціонування та управління підприємствами є дуже ускладненими. Тому виникає потреба в дослідженні проблематики забезпечення ефективності управління. Управління логістичною діяльністю підприємств є досить новим напрямом управління. Однак він дає змогу оптимізувати та вдосконалити вже існуючий механізм діяльності підприємств та мінімізувати їх витрати.
Проведений детальний аналіз теоретичних основ визначення поняття «логістичне управління». На думку І. В. Струтинської, логістичне управління – це процес приведення інфраструктури підприємства до стану рівноваги або досягнення цілей з ефективного забезпечення та обслуговування логістичних процесів та операцій на підприємстві [1, с. 32]. С. В. Мочерний зазначає, що логістичне управління – це процес формулювання стратегії, планування, управління і контролю за переміщенням і складуванням сировини, матеріалів, виробничих запасів, готових виробів та формуванням інформації від пункту виникнення до пункту використання (споживання) з метою найефективнішого пристосування та задоволення потреб клієнта» [2, с. 78]. Л. В. Фролова розглядає логістичне управління як цілеспрямований вплив на просторово-часове балансування бізнес-процесів, пов’язаних з формуванням потоків матеріальних і нематеріальних цінностей, метою якого є ефект синергізму, що проявляється в чистому грошовому потоці підприємства [3].
Проведений аналіз теоретичних підходів щодо визначення поняття «логістичне управління» дає змогу сформувати загальне уявлення даного визначення. По перше, логістичне управління охоплює усі галузі діяльності підприємства; по друге, це тип організації процесу управління, який ґрунтується на засадах та принципах логістики; по третє, характеризується системною комплексністю управління логістичними потоками для досягнення ефекту синергії з метою задоволення потреб споживачів з мінімальними затратами ресурсів та часу.
На підприємстві виділяють такі підсистеми організації логістичного управління: закупівельна, транспортна, збутова, виробнича та логістика складування. Розглянемо основні завдання кожної із сфер управління логістичною діяльністю підприємств:
1. Підсистема постачання спрямована на удосконалення ефективності роботи шляхом вибору компетентних постачальників, оптимізації процесу закупівлі, розробки процесу управління закупівлями, використання стандартних робочих методик, дослідження ринку, формування стратегії та тактики закупівлі [4, с. 63].
2. Транспортна підсистема забезпечує розробку раціональних схем поставок, маршрутизацію перевезень, оптимальне завантаження транспорту, забезпечення єдності процесу транспортування з виробничим та складським процесами, забезпечення обліку на транспорті [4, с. 63].
3. Збутова підсистема спрямована на системне дослідження ринку, підвищення швидкості оформлення та обробки замовлень, підвищення рівня логістичного сервісу, зменшення кількості рекламацій, штрафів тощо [4, с. 64].
4. Виробнича підсистема здійснює впровадження методів управління запасами, планування виробництва, забезпечення виробництва, облік матеріального потоку, дотримання виробничого циклу, підвищення якості продукції [4, с. 63].
5. Складська підсистема передбачає удосконалення процесів складування за допомогою впровадження складських технологій, підвищення якості складських послуг, їхньої стандартизації та раціонального розміщення [4, с. 63].
На основі розглянутого матеріалу можна побудувати схему основних процесів логістичного управління на підприємстві (рис. 1).

Рисунок 1 – Схема логістичного управління на підприємстві
Логістичне управління підприємств ґрунтується на основі наступних принципів [5]:
– системність та комплексність, які полягають в узгодженості та взаємодії всіх процесів підприємств з метою оптимізації всієї логістичної системи;
– організацію обліку витрат матеріальних ресурсів та пов’язаними з ними інформаційними, фінансовими потоками вздовж усього логістичного ланцюга;
– використання інформаційних технологій та сучасних методів моделювання.
Таким чином, використання логістичного управління дало б змогу підприємству займати лідируючі позиції з продажу своєї продукції та послуг та мінімізувати витрати, пов’язані з виробництво

Науковий керівник: д.е.н., проф. Кравченко М.О.м.

Посилання

Література:

Струтинська І. В. Проблеми логістичного управління підприємствами. Наука і економіка. 2010. №4 (20). С. 57-65.

Мочерний С. В. Економічна енциклопедія: у трьох томах. Т. 2. Київ: Академія, 2000. 864 с.

Фролова Л. В. Логістичне управління підприємством: теоретико-методологічні аспекти: монографія. Донецьк: ДонДУЕТ ім. Туган-Барановського, 2004. 261 с.

Кацьма В. І. Сутність та роль логістичного управління в системі управління підприємством. Економічний аналіз. 2016. Том 23. №2. С. 60-65.

Крикавський Є. В. Логістика. Основи теорії: підручник. Львів: Інтелект-Захід, 2006. 454 c.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-17

Номер

Розділ

Секція 4. Управління ланцюгами поставок у стратегії розвитку підприємств