ВПЛИВ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ НА РОЗВИТОК МОЖЛИВОСТЕЙ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ
Ключові слова:
діджиталізація, малий та середній бізнес, індустрія 4.0.Анотація
Індустрія 4.0 відкрила нові можливості для бізнесу. Створення різноманітних платформ надало інтенсивний поштовх для багатьох підприємств та організацій, як для нікому раніше не відомих, так і для вже знайомих людству бізнес-гігантів. Важливу роль в цьому зіграв саме digital (цифровий)-маркетинг, який є таргетивним та інтерактивним маркетингом товарів і послуг, що використовує цифрові технології для залучення потенційних клієнтів та утримання їх як споживачів [1]. Його головними завданнями є збільшення впізнаваності різних брендів та бізнесів, що в наступному принесе збільшення їх доходів.
Основні переваги цифровізації:
- Автоматизація та, отже, прискорення завдань, які раніше виконувалися «вручну» — підприємство може використовувати програми, які допоможуть оптимізувати продажі шляхом пошуку найбільш продаваних продуктів у компанії або допоможуть перевірити фінанси компанії.
- Впорядкування та ліквідація бюрократичної діяльності.
- Удосконалення процесів обслуговування клієнтів, які зараз в основному очікують найширшого можливого онлайн-сервісу.
- Покращення внутрішньої комунікації завдяки цифровим комунікаторам.
- Безпека даних – часто бувають випадкові ситуації: пожежа або затоплення, в яких інформація, що зберігається на папері, просто зникає. Це можна виправити, оцифрувавши дані та зберігаючи їх у хмарі.
До одних із рішень в сенсі переходу до цифрових технологій належить і Didgital-маркетинг – ідеальне рішення для просування малого та середнього бізнесу в Україні. По-перше, близько 77% мешканців України різного віку та статі є користувачами багатьох соціальних мереж [2] і це означає, що підприємства одразу отримують велику кількість потенційних клієнтів. По-друге, це майже безкоштовний спосіб залучення споживачів. Всі платформи та публікації контенту на них не потребують грошових вкладень. Лише якщо підприємство захоче залучити експерта в цій сфері або зробити рекламу через блогерів, або налаштувати її в соціальних мережах, то за це потрібно буде заплатити гроші. Допустиму ціну послуг можуть обрати власники бізнесу, щоб вкладатися в свій певний бюджет, відповідно до доцільних обрахунків.
Але в цілому, просування через соціальні мережі можна вважати безкоштовним. Якщо підприємство створить там акаунти, то матиме змогу збільшити кількість клієнтів та підняти рівень пізнаваності свого товару (послуг), без додаткової втрати власного бюджету.
І чим популярніша буде сторінка підприємства, тим більше вона матиме змогу реалізовувати велику кількість продажів. Завдяки податкам з цим продажів поповниться Державний бюджет України.
Для «залучення» клієнтів (споживачів) завжди використовували рекламу. Вона працює з метою, щоб велика кількість людей дізналася про продукцію. Рекламу можна побачити на телевізійних каналах під час перерв у фільмах чи на банерах у місті.
Але з приходом діджиталізації в наш світ було створено таргетовану рекламу. Вона дає змогу рекламувати продукт тільки для потрібної аудиторії. В рекламі бренд може показати саме свою унікальну пропозицію та донести потрібність для людини.
Наприклад, дитячі іграшки будуть показуватися матусям та татусям, а не студентам чи школярам. Це дає змогу підприємствам націлено працювати лише з цільовою аудиторією, що підвищує шанси на продажі, та підвищує шанси на збільшення державного бюджету.
Посилання
N. Mazur, A. Nikolashyn. Digital performance in business and economics. Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи». 2021. Р. 28-29.
Соцмережі як джерело інформації використовують 76,6% українців. URL: https://ru.interfax.com.ua/news/telecom/850822-amp.html (дата звернення: 28.10.2022).