ТЕХНОЛОГІЯ NFT ЯК ДЕТЕРМІНАНТ РОЗВИТКУ ДІДЖИТАЛ МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

  • Юлія Гавриш
  • Захар Струж

Ключові слова:

NFT, діджитал, маркетинг, технології, детермінант

Анотація

На початку 2022 року NFT викликав неабиякий резонанс і швидко перетворився з чогось незрозумілого та дивовижного на дуже бажаний предмет цифрового споживання будь-якої топ-компанії. NFT відкрили абсолютно новий тип економіки, який дозволяє цифровим творцям, художникам, брендам та іншим діячам пропонувати унікальні та незамінні цифрові активи, які мають лише одного власника одночасно. Саме в цьому є одна з головних його особливостей.
NFT (невзаємозамінний токен) - це унікальні цифрові активи або предмети колекціонування, які створюються за допомогою блокчейну. Кожен NFT має свій унікальний ідентифікатор і метадані, які відрізняють його від будь-якого іншого. Простіше кажучи, це цифровий сертифікат власності на об’єкт: текст, картинку, відео, аудіо, ігрові предмети. І якщо всі ці форми можна скопіювати, то токен — неможливо. У розподіленому реєстрі він існує в єдиному екземплярі, що і є головною фішкою даної технології. Кожен NFT проходить криптографічну аутентифікацію через блокчейн, тобто це гарантує, що власник завжди відомий, оскільки всі дані записані в цифровій книзі [1, 2].
NFT – це нова тенденція і стратегічно важливий елемент, який топ-компанії зараз вивчають, вдосконалюють і створюють. Щоб розвивати свої послуги та не відставати від конкурентів, бренди впроваджують NFT. На даний момент це виграшна стратегія, яка дозволяє їм вміло диверсифікувати свої доходи та зацікавлювати нових клієнтів. Це новий спосіб створити привілейований зв’язок між брендом і споживачем і активно залучити їх у свою спільноту.
Коли компанії розпочинають створювати власні NFT, вони зможуть використовувати NFT як інструменти маркетингу. Це дозволить їм охопити набагато ширшу аудиторію за допомогою своїх рекламних акцій і маркетингових кампаній. Як ми бачили у світі криптовалют за декілька останніх років, блокчейн - це технологія, яка може змінити спосіб ведення бізнесу компаній. Аналогічно, NFT дозволить компаніям заощаджувати гроші при веденні бізнесу, використовуючи цифрові валюти замість традиційних валют. Це також дозволить компаніям працювати без потреби у фізичному місці витрат на зберігання та доставку, що допоможе їм скоротити свої операційні витрати. Просування NFT допомагає бізнесу підвищити свою репутацію, будуючи міцніші відносини зі своєю аудиторією. Блокчейн-маркетинг NFT також допомагає компанії збільшити залучення клієнтів, сплачувати податки та отримувати прибуток. Реклама – це чудова можливість для інформування аудиторії про ваш продукт або майбутній продукт. Це також доступний спосіб для бізнесу взаємодіяти з клієнтами та зрозуміти їхні переваги.
Технологія NFT може забезпечити новий досвід користувача та підвищити впізнаваність бренду не тільки серед постійних клієнтів, а й нових. NFT можуть допомогти розширити клієнтську базу, дозволяючи компаніям значуще взаємодіяти з поколіннями, що працюють у цифровому форматі, зокрема з поколінням Z [3]. Також бренди можуть використовувати технологію NFT, щоб надавати своїм клієнтам персоналізовані подарунки, ваучери тощо.
Зараз поширеною практикою є те, що багато брендів використовують кошти від NFT і жертвують їх на благодійність. Це не тільки чудовий спосіб прищепити бренд як цінний актив для суспільства; це важлива стратегія для залучення сучасних споживачів, які в декілька разів частіше купують товари/послуги у цільових брендів.
Отже, оскільки NFT продовжує привертати основну увагу населення, різних компаній та інвесторів, то можна очікувати, що все більше брендів приєднаються до даної тенденції і почнуть експериментувати з випуском цифрових предметів колекціонування. Для брендів це можливість отримати додатковий прибуток та залучити основну базу прихильників, створюючи ексклюзивний досвід. Нові бізнес-моделі будуть перевірені творцями цифрових медіа, що допоможе їм обійти існуючі платформи та монетизувати їх безпосередньо через свою аудиторію.

Посилання

Sharma R. Non-Fungible Token (NFT). Definition. Investopedia. URL: https://www.investopedia.com/non-fungible-tokens-nft-5115211 (date of access: 17.02.2022).

Лазебніков Ю. Чому NFT – це не чергова «бульбашка», а нова сходинка еволюції?. TECHIIA holding: The official site of the holding. URL: https://techiia.com/ua/news/chomu-nft-ce-ne-chergova-bulbashka-a-nova-shodinka-evolyuciyi (дата звернення: 17.02.2022).

Nichol B. How Companies Are Building Digital Asset and NFT Strategies. Toptal Finance Blog. URL: https://www.toptal.com/finance/blockchain/nft-strategies (date of access: 17.02.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-16