КОГЕРЕНТНІСТЬ ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГУ ТА МОБІЛЬНОГО МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

Ключові слова:

ІНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГ, КОГЕРЕНТНІСТЬ, Цифровий маркетинг

Анотація

«Когерентність» -  узгодженість, співвіднесеність. З розвитком Інтернету в Україні IP-телефонія почала позиціонуватися як один з пріоритетних напрямків розвитку телефонного зв'язку. Також важливою перевагою під час використання IP-телефонії у побудові системи електронного маркетингу є її легке підключення до аналітики [1]. Якщо мова йде про мобільний маркетинг, слід розуміти, що це  поняття більш ємне, ніж просто маркетинг розсилок через СМС. Бо мобільний маркетинг передбачає процес поширення маркетингової інформації на мобільні телефони абонентів-споживачів не лише використовуючи СМС - повідомлення, але й інші сучасні мобільні технології та, відповідно, очікує отримання від них зворотної реакції. Таким чином, мобільний маркетинг слугує додатковим маркетинговим інструментом цифрового маркетингу, який дозволяє поширити взаємодію зі споживачами [2].

Вчені та практики-маркетологи виділяють кілька категорій технологій мобільного маркетингу. До першої відносять засоби передачі голосової інформації (IVP – Interactive Voice Response). Друга категорія – це розповсюдження текстової інформації (SMS-повідомлення). До цієї ж категорії можна віднести передачу графічної інформації (EMS – Smart Messaging), фото- та відеоінформації (MMS). Третя категорія містить у собі засоби інтерактивних неголосових комунікацій (WAP, Java). У окрему категорію виділяють технології контент-маркетингу, які можуть бути реалізовані через певні тематичні четверту добірки  у форматі зображення, мелодії, слайд-шоу. П’ята категорія  містить технологічні рішення у вигляді ігор та програм. До шостої можна віднести Bluetooht-маркетинг. І сьома – це  реклама під час телефонної розмови [3]. Згодні з важливістю наведеного комплексу інструментів, але вважаємо його неповним. На нашу думку, ці інструменти досить опосередковано відображають зв'язок мобільного маркетингу з інтернет-маркетингом, а спрямовані на висвітлення можливостей мобільного маркетингу, пов'язаного з діяльністю мобільного оператора. Тому актуальним завданням Інтернет-маркетингу є пошук таких інструментів, які можна інтегрувати в мобільні пристрої з огляду на потреби мобільних інтернет-користувачів.

Розглядаючи мобільний маркетинг як інструмент цифрового-маркетингу, під цим поняттям розуміємо організацію діяльності, що здійснюється засобами мобільного зв'язку та Інтернету та спрямована на максимальне залучення мобільних пристроїв користувачів до реалізації digital -маркетингу, з метою досягнення маркетингових цілей підприємства та покращення обслуговування споживачів. Цифровий маркетинг має значну кількість інструментів: пошукові системи, бізнес-сервери, системи дистрибуції, корпоративні сайти компаній, соціальні медіа, e-mail-маркетинг, інтернет-реклама тощо. Мобільний маркетинг відрізняється від них, оскільки попередні інструменти можна адаптувати до мобільних пристроїв у різних проявах. Таким чином, існує складний структурний взаємозв'язок інтернет-маркетингу та мобільного маркетингу: SMS, MMS, ICB, USSD-розсилки; створення мобільної версії сайту; мобільні додатки; розсилки у месенджерах; мобільна реклама.

Найбільш поширеним інструментом мобільного маркетингу є телефонні розсилки. Його широке використання обумовлено простотою, швидкістю передачі, можливістю створення особливої атмосфери спілкування з клієнтом. Існує багато нарікань щодо ефективності мобільних розсилок. У разі реалізації цього інструменту неможливо чітко сформувати списки адресатів, охоплення аудиторії незначно. Значних зусиль потребує встановлення міграції потенційних споживачів. Крім того, виникають труднощі з визначенням проникнення розсилок та отриманням зворотної реакції. Незважаючи на це, вважаємо доречним використання такого інструменту: він дозволить охопити аудиторію, яка з певних причин не є активними користувачами глобальної мережі або використовує її нечасто.

Необхідною складовою ефективної реалізації мобільного маркетингу є створення мобільної версії сайту. Наявність корпоративних сайтів давно стала нормою для вітчизняних підприємств. Сайт підприємства – один із найбільш ефективних інструментів інтернет-маркетингу, спрямований на інформування споживачів, рекламу продукції (послуг), формування бренду підприємства, стимулювання збуту, встановлення зворотної реакції. Спроби зробити його змістовним призводить до значної кількості інформації різного виду та розміру. Поступово можливості мобільного маркетингу розширюються. Тенденції розвитку мобільного зв'язку та Інтернету дозволяють прогнозувати зростання значення мобільного маркетингу як інструменту електронного маркетингу.

Важливо, що інформаційні технології не стоять на місці, і з кожним днем з'являється щось нове. Отже, можна назвати кілька напрямів розвитку мобільного маркетингу в Україні. Перше – це формування нових форматів нестандартного маркетингового просування, підвищений інтерес провідних рекламодавців до потенціалу реклами за допомогою соціальних медіа. Друге – зростаюча взаємодія мобільного маркетингу та Інтернет-реклами, оскільки смартфони зараз відіграють досить важливу роль у житті людини. До сучасних засобів мобільного маркетингу відносять: (1) надіслання звукових СМС як голосової пошти потенційних споживачів щоб зайвий раз не  дратувати клієнта; (2) платформа автоматизації СМС, на якій компанії можуть створювати та надсилати текстові повідомлення на вказаний список телефонних номерів;  енергодозвон; (3) засоби візуального пошуку на основі штучного інтелекту; (4) засоби мобільної комерції в режимі реального часу; нативна реклама; (5) засоби оптимізації App Store (включення ключових слів до опису програми, локалізації вмісту та відображення відгуків користувачів тощо); (6) сучасні засоби креативного графічного дизайну; технології доповненої реальності (AR) та віртуальної реальності (VR); (7) використання функцій навігації GPS для більш коректного формування цільової аудиторії; (8) засоби мобільних платежів; (9) використання можливостей платформи TikTok [4-5].

Можна зробити висновок, що мобільний маркетинг активно розвивається, з'являються нові технології, інтернет-сервіси, які відкривають нові напрями маркетингової діяльності у мобільному просторі. В результаті служба маркетингу підприємства має можливість цілодобово отримувати актуальну інформацію про ефективність мобільного маркетингу, результати рекламних компаній, зміни у зовнішньому середовищі, що дозволяє оперативно приймати ефективні управлінські рішення.

Посилання

Система моніторингу та аналізу онлайн-медіа. URL: http://www.semanticforce.net/ua (дата звернення: 01.04.2023)

Стратегії та технології розвитку корпорацій: монографія за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. О. М. Полінкевич. Луцьк : Вежа-Друк, 2018. 416 с. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/161612321.pdf (дата звернення: 01.04.2023)

Мазуренко В. П., Матвієнко Н. А. Розвиток мобільного маркетингу в Україні. 2011. № 4, Т. II ст. URL: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/ default/files/mmi2011_4_2_24_29.pdf (дата звернення: 01.04.2023)

15 інструментів і прийомів для успішного мобільного маркетингу. Доходність бізнесу. 13 12. 2022. URL: https://businessyield.com/uk/marketing/15-tools-and-techniques-for-successful-mobile-marketing/?currency=RUB (дата звернення: 01.04.2023)

Мобільний маркетинг. ТОП-10 тенденцій на 2022 рік. WEBPROMO. 04.01.2022. URL: https://web-promo.ua/ua/blog/mobilnyj-marketing-top-10-tendenczij-na-2022-god/ (дата звернення: 01.04.2023)

Опубліковано

2023-05-23