ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ТРАНСПОРТНОЇ ЛОГІСТИКИ

Автор(и)

Анотація

Агресивна глобальна конкуренція створила дуже вимогливих клієнтів і потребу в безперебійному русі поставок. Щоб задовольнити свої потреби щодо низької вартості, гнучкості та легкої доступності, організації виходять за межі власних кордонів щодо управління своїми ланцюгами постачання та мінімізують фактори ризику ланцюга постачання. У цьому вони були натхненні різними практиками ланцюга поставок, доступними в усьому світі. Але для багатьох компаній усвідомлення більшості ризиків у ланцюзі постачання все ще є надією, а не реальністю.

Великі транснаціональні компанії все частіше, прагнучи одночасно забезпечити місцеве реагування та глобальну інтеграцію, розробляють складні, диференційовані ланцюжки поставок, що збільшує ймовірність порушень.Стійкість ланцюга поставок є більш важливою, ніж будь-коли. З наступними змінами в технологіях і очікуваннях споживачів такі проблеми, як скорочення транспортних витрат, зростання палива та нестача водіїв під час всесвітньої пандемії, безумовно, катапультували нас у нову еру складності логістики [1].

Пандемія сформувала нове майбутнє для логістики і, безумовно, змусила багато компаній скоротити витрати на транспортування. При цьому компанії змушені були залежати від меншої кількості перевізників або вимагати знижених тарифів. Але насправді це не було життєздатним рішенням: об’єднання поставок негативно вплинуло на бізнес через низьку оцінку задоволеності клієнтів, оскільки поставки могли запізнюватися або взагалі не з’являтися.

Конкретний приклад: коли клієнти замовляють у службах доставки в той же день через Amazon Delivery, це посилює тиск на всі компанії, щоб зробити те саме (що може бути нереальним). Це знову відбувається за рахунок задоволеності клієнтів. 

Після першої хвилі Covid-19 впровадження плану на випадок надзвичайних ситуацій і навчання на минулих помилках є обов’язковим.Визнання минулого та розуміння ризиків є ключовими відправними точками для прокладання шляху вперед.Незважаючи на нові виклики, важливо використовувати їх як навчальний матеріал, щоб бізнес зміг залишатися адаптованими та створювати гнучкі логістичні системи, рухаючись вперед. 

Щоб подолати сучасні виклики логістики, галузь як колектив має зосередитись на роботі над забезпеченням використання більш стійкого транспорту, вищої задоволеності клієнтів та підтримки економіки. Отже, детально розглянемо 5 головні виклики транспортування та логістики, а також пропозиції щодо того, як удосконалити їх у майбутньому.

  1. Труднощі скорочення транспортних витрат.

Доставка та транспортування є найдорожчими витратами в логістиці. У 2018 році лише підприємства Сполучених Штатів витратили на транспорт понад 1,45 трильйона доларів . Оскільки це найбільші накладні витрати для більшості компаній (навіть віддалених), здається, що ця проблема найближчим часом не вирішиться.

З іншого боку, можна вирішити цю проблему, а саме, оптимізувавши маршрути доставки за допомогою аналізу даних . Завдяки легкому координуванню вхідних замовлень, часу зустрічей у доках і прогнозуванню умов руху можна скоротити витрати, не кажучи вже про те, що бренди, з якими працюють логістичні компанії, матимуть задоволених клієнтів.

  1. Зростання цін на пальне та вплив на економіку.

Коли ціна на пальне зростає, загальний настрій споживачів падає , ціни на рейси різко зростають, і, звичайно, це різко впливає на галузь логістики (знаємо, що паливні баки для вантажних перевезень недешеві) [4]. Через це серйозні затримки в постачанні ланцюга неминучі, оскільки потрібно приймати рішення про те, які вантажівки заправляти. Дійсно, немає сумніву, що це призводить до різкого впливу зростання вартості палива для логістики.

Хоча може здатися, що галузь логістики чекає важку боротьбу, технології знову тут, щоб допомогти нам. Консолідуючи відправлення та використовуючи дані для прийняття обґрунтованих рішень щодо оптимізації маршруту , можна значно збільшити бюджет логістики. Пам'ятайте; коли ви зменшуєте пробіг, ви в кінцевому рахунку зменшуєте споживання палива. І це навіть виграш для довкілля!

  1. Комплексні державні постанови.

Через непередбачені обставини, такі як Covid-19 і Brexit, потреба урядів у цифровій трансформації завдала нам удару по обличчю. Через довгі процеси та бюрократичні правила важко впроваджувати рішення без «добре» з боку влади. 

Оскільки ми всі  були свідками пандемії у всіх її падіннях, стало ясно одне: потрібно використовувати технології, щоб стати більш адаптованими, а саме:

  • заміна застарілих систем автоматизованими рішеннями, такими як PTV Map & Guideта PTV Route Optimizer, які дозволяють планувальникам одним натисканням кнопки визначати потенціал для покращення маршрутів.
  1. Зростаюча потреба в стабільних логістичних операціях [3].

Іншим помітним (і досить позитивним) результатом пандемії є поштовх до свідомого споживання, а також зміна законів і правил. Споживачі та компанії тепер хочуть знати, які типи брендів вони підтримують і як вони допомагають навколишньому середовищу.

Крім того, ще кілька переваг стійких логістичних операцій:

  • Компанії, які менше забруднюють, мають вищі шанси отримати контракти
  • Відповідна урядова політика протікає гладко
  • Екологічні транспортні засоби знижують вартість палива та стрімко збільшують прибуток
  1. Помилки в управлінні складом

Як би ми не намагалися забезпечити безперебійну роботу на складах і в розподільних центрах, помилки все одно можуть виникати. Людські помилки можуть коштувати дорого, якщо їх не регулювати, будь то неправильно розміщений продукт, помилки підбору, пакування чи доставки, неповні замовлення чи пошкодження товарів під час зберігання. Чіткий спосіб зменшити подібні помилки — використовувати ефективні й оновлені системи управління складом.

Впровадження нових технологій, таких як мобільні додатки для комплектування, автоматизовані системи комплектування та пакування, голосовий комплект тощо, створює систему перевірок протягом усього процесу, яка може зменшити кількість помилок і оптимізувати процеси. Гарантія того, що складський персонал добре навчений і що політика чітко визначає, де і як потрібно обробляти продукт, також   зменшує ризик травм або помилок.

Маючи це на увазі, виникає попит на стійкі логістичні операції. Планувальники логістики можуть покращити ці елементи за допомогою таких технологій, як PTV Route Optimiser [2].

Від скорочення транспортних витрат до зростання вартості палива, пов’язаної з пандемією нестачі водіїв, складних правил і потреби в більш стабільній діяльності – безсумнівно, галузь логістики має повну роботу. Але так само, як потрапляння в автомобільну аварію без автомобільної страховки може буквально викликати сильніший головний біль, те саме стосується непідготовленості в галузі логістики. І щоб підготуватися, галузь логістики має зосередитися на тому, щоб стати максимально гнучкою, використовуючи технології на свою користь. Оскільки технології дозволяють логістичній галузі зменшити пробіг, витрати на транспортування та викиди, збільшити використання автопарку та потужностей водіїв, а також підвищити прозорість і ефективність у всьому ланцюжку постачання.  

 

Науковий керівник: канд. екон. наук , доц. Мохонько Г.А.

 

Посилання

The keys for managing and controlling risks in logistics. Logística y transporte | Soluciones Logísticas 3PL. URL: https://blog.solistica.com/en/the-keys-for-managing-and-controlling-risks-in-logistics (дата звеернення: 29.03.2023).

Top 5 Challenges in Transportation and Logistics in 2022. PTV Blog. URL: https://blog.ptvgroup.com/en/transport-logistics/top-5-challenges-in-transportation-and-logistics-in-2022/ (дата звернення: 03.04.2023).

Разумейко К. О. Управління ризиками у логістичній діяльності підприємства (на прикладі ТОВ «Катран») : Магістерська Дисертація. Київ, 2018. 88 с. URL: https://ela.kpi.ua/bitstream/123456789/25092/1/Razumeiko_magistr.pdf (дата звернення: 29.03.2023).

Drivers shrug off soaring fuel prices, for now. Reuters. URL: https://www.reuters.com/markets/commodities/drivers-shrug-off-soaring-fuel-prices-now-2022-06-15/ (дата звернення: 06.04.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-23

Номер

Розділ

Секція 4. Управління ланцюгами поставок у стратегії розвитку підприємств