ЦИФРОВІЗАЦІЯ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ

Автор(и)

Ключові слова:

діджиталізація, цифровий двійник, цифровізація

Анотація

Наразі в нашій країні є ряд проблем, пов’язаних з промисловим виробництвом України. Так, за статистикою Міністерства фінансів України за декілька років індекс промислової продукції (ІПП) тільки падає [1]. Цей індекс визначається як ставлення поточного обсягу виробництва (у грошах) до обсягу промислового виробництва у попередньому періоді.
До цього прикрого стану призвели багато факторів. Це і низький рівень конкурентоспроможності, і слабкий експорт, і невдала регуляторна політика, і відтік кадрів. Сюди ж треба віднести і відсутність інноваційної системи, напевно, це один з основних факторів, бо через відсутність інновацій Україна просто не має перспектив у розвитку промислового виробництва.
Самий надійний, швидкий та найкращій спосіб вдосконалити підприємства нашої країни – це діджиталізація. Це проєкт від компанії Siemens під назвою Digital Enterprise.
Як це працює? Спочатку створюється «цифровий двійник» (віртуальний прототип об’єкта). Це відбувається, коли фізичні активи перероблюються на цифрові форми. З ними легше працювати та їх легко можна передавати між людьми та відділами. Це дозволить моделювати роботу машин на різних етапах і допоможе оптимізувати процеси.
Щоб користуватися «цифровим двійником», треба впровадити усі ініціативи. Це може бути не простою задачею, адже це включає в себе і бізнес-стратегію, і реорганізацію процесів, і вибір технологій та організацію змін. Це довгий шлях, і для того, щоб в Україні усі підприємства перейшли на таку систему, треба, щоб пройшли десятиліття, але вже перші результати від цієї інновації помітні в Україні.
Отже, виділено п’ять основних етапів цифровізації підприємств [2].
1. Стратегія. Цифрова стратегія повинна бути корпоративною бізнес-стратегією та відображати пріоритети кампанії.
2. Редизайн процесу. На цьому етапі треба переробити бізнес процеси: якщо можливо, то автоматизація робочих процесів.
3. Вибір технології. Цей пункт включає в себе оцінку того, які цифрові платформи та інструменти будуть найбільш ефективними і дієвими для потреб компанії.
4. Реалізація. Етап «Х». Тепер компанія починає використовувати цифрові рішення.
5. Прийняття. Те, що усі чотири етапи були впроваджені, ще не каже про те, що усі співробітники будуть знати, як використовувати цю програму. Треба надати потрібні інструменти для навчання, щоб співробітники могли швидко та легко впровадити нові системи у свою повсякденну
роботу.
Важливість цих «цифрових двійників» полягає у написанні сценаріїв та моделюванні майбутніх результатів. Кінцева мета створення цифрових двійників – заснувати ізольований цикл між віртуальним та реальним виробництвом, використовуючи правильну цифрову інфраструктуру. Завдяки цьому моделювання характеристик реального виробництва дозволяє розробляти сценарії оптимізації у віртуальному виробництві.
Так, за допомогою цієї програми можна проводити різні експерименти й оцінювати результати, так підприємство зможе збільшити швидкість, гнучкість та ефективність роботи без зупинки виробництва і без ніяких проблем.
Отже, можна сказати, що цифровізація та діджиталізація підприємств – це є нова реальність, це є необхідність, особливо в нашій державі, якщо ми хочемо розвиватися та виходити на конкурентний ринок. А «цифрові двійники» – це вже реальна можливість не відставати від конкурентів.
Впровадження технологій і нових інновацій це вже питання підприємств і їхньої прибутковості.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-01-16